Oldalak

2008. április 18., péntek

A hatodik befolyásoló tényező

Írtam az előző bejegyzésemben, hogy két közös dolog van az ismerőseim egyik csoportjában, az első volt, hogy céljaik vannak az életben, és íme a másik: példaképük és mentoruk van. Miért fontos ez?

Elmesélek egy velem megtörtént esetet. 20 éves koromban olvastam egy könyvet, Dr Szilágyi Vilmos: Az életvezetés ABC-je. Ebben olvastam, hogy válasszunk az ismeretségi körünkből egy olyan nemünkkel megegyező személyt, aki szimpatikus számunkra és amilyenné mi is szeretnénk válni. Néhány nap gondolkodás után választottam én is egy jópofa, víg kedélyű 40 év körüli házasembert, akire mindig is felnéztem, mert boldog házasságban élt és nagyon népszerű ember. Akkoriban le is írtam, hogy olyan szeretnék lenni.

Mindez feledésbe merült. Teltek az évek, és épp a múlt napokban kezembe került az a füzet, miközben kerestem valamit rábukkantam a leírásra. Kikerekedett szemekkel olvastam és emlékeztem vissza. Szinte hihetetlen: ugyanabban a munkakörben dolgozok, mint az a személy, sokkal jobban mennek a dolgaim, sokkal több személy barátságának örülhetek, boldog vagyok, és van még más hasonlóság is, ami korábban nem volt.

Ez nem csak az én tapasztalatom, hisz nem hiába ajánlta az író a módszert. Ez különösen fiatalkorban segíthet a felnőtté válás folyamatában. Ez még nem minden. Ennél sokkal többet tud adni egy mentor (olyan személy, aki valamilyen területen kimagasló eredményt ért el). Mint az adott terület szakembere, a komoly érdeklődőket a „szárnyai alá” fogadja, személyes tanáccsal látja el és segíti abban, hogy minél többet kihozzon a személy saját magából, illetve közvetlen környezetéből.

A mentorálás a barátságon, szereteten és kölcsönös megbízáson alapul. Az a lényege, hogy közösen átbeszélni a mentorral a céljaink, és álmaink, majd ő tapasztalatai szerint a témába vágó könyveket és előadásokat javasol. Magyaráz, oktat, bátorít, támogat. Ilyen tanárokra volna szükség az egyetemeken is a reáltantárgyak esetében, aki nem könyvből tud dolgokat, hanem megtapasztalta, elvégezvén az élet egyetemét.

A legtöbb mentorral az orvosi illetve üzleti világban találhatunk. Csak olyan személyek tudnak igazán jó irányítást adni és példát mutatni, akik hisznek abban, hogy előre mindig adni kell. "Bármit elérhetsz az életben, amit csak akarsz, ha elegendő embernek segítesz elérni, amit ők akarnak" Zig Ziggler

Igazán az tud igazságos úton gyorsan előre haladni bármilyen téren, aki az életét szeretetre építi. Az egész világ a szeretetre épül. Megfigyelted kedves olvasóm, mindenki szeretetre vágyik, még akkor is, ha nem vallja be. Sajnos nem így tanítanak sok embert. Mégis azt látjuk, hogy aki komolyat alakított az életében az olyat próbált adni az emberiségnek, amire a leginkább szüksége volt.

Olyan társadalomban élünk, amikor nem számít, hogy honnan jössz, ki voltál, hanem az a fontos, hogy mivé szeretnél válni, és mennyire erősen akarod. A bőség világában élünk, de csak az kaphatja meg, aki tiszta szívből el is hiszi ezt.
"Ne várj semmire; a megfelelő idő soha sem fog eljönni. Kezdj hozzá ott, ahol éppen vagy, dolgozz bármilyen eszközzel, ami a kezedbe kerül, és a megfelelő szerszámokat útközben úgyis meg fogod majd találni." Napoleon Hill

Éber kell lenni manapság az új dolgokat vadászni kell, mert lehet, hogy ma őrültségnek tűnik, aztán holnapután mindenki akarja. Ha nem lovaglod meg a változás hullámát maga alá fog temetni.

Legközelebbi bejegyzésben elárulom neked, hogy mit jelent számomra a gazdagság fiatalon, és mi számomra legfontosabb érték.

Üdvözöllek: Laci
bojtelaszlo@fiatalongazdagon.com

Nincsenek megjegyzések: